Jippii! Olen vihdoin tilannut itselleni digijärjestelmän!!! Kauan (tai no, tuo on suhteellista tuo kauan...) olen sitä harkinnut ja kärvistellyt tällä hetkellä käytössä olevan pokkarin kuvanlaadusta. Ei pidä käsittää väärin, en todellakaan ole kuvauksessa mikään ammattilainen...mutta kun taustalla on monta vuotta järjestelmäkameran kanssa kuvaamista, niin omat laatustandardit kuville nousevat väkisin ;)

Olen ollut hieman laiska selvittelemään näitä digijärjestelmäkuvioita. Mulla oli oikeastaan vain muutama vaatimus. Ensinnäkin, halusin digin, johon sopisi tavallisen Nikon järkkärin putket, niitä kun oli kumminkin tullut hommattua muutama. Nuo kun ovat aika arvokkaita, niin olisi ollut tyhmää hommata digiin omia putkia. No, ei ollut suuri ongelma, Nikon on meinaan jatkanut fiksua linjaansa yhteensopivista putkista, eli ilmeisesti kaikkiin Nikon-kameroihin (digit ja tavalliset) käy periaatteessa samat putket. Toinen vaatimus oli, että halusin ehdottomasti kameran, jossa on käsisäätömahdollisuus. Tämä "minä itse" mentaliteetti pätee myös autoihin, en voisi ikinä ostaa autoa, jossa on automaattivaihteet ;) Löytyihän se, joten noin viikon sisään meille saapuu Nikon D50 digijärkkäri. Sitä odotellessa :)